Preview

Sociology and Law

Advanced search

Formation of the organizational competence in higher education: sociological analysis

Abstract

Higher professional education nowadays is a principal social institution that is responsible for reproduction of managerial labor force for organizations. Sociological approach to this problem helps to analyze the situation in detail and to develop new vocational education technologies.

About the Author

S. A. Stepanov
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Куницына В. Н. Социальная компетентность и интеллект: структура, функции, взаимоотношение. Организация деятельности специалистов по работе с семьей и детьми. СПб., 2004.

2. Иванов Д. А. Компетентностный подход в образовании. Проблемы, понятия, инструментарий. М.: Просвещение, 2003.

3. Равен Д. Компетентность в современном обществе / пер. с англ. М.: Когито-Центр, 2002. 396 с.

4. Драккер П. Ф. Управление, нацеленное на результаты / пер. с англ. М.: Технологическая школа бизнеса, 1994. 200 с.

5. Барнард Ч. Функции руководителя: власть, стимулы и ценности в организации / пер. с англ. В. Кошкина. М.; Челябинск: Социум, ИРИСЭН, 2009. 368 с.

6. Маргулян Я. А., Степанов С. А. Формирование организаторской компетентности как технология развития интеллектуального капитала // Научная мысль. 2016. № 1 (19).

7. Бережная Г. С. Формирование конфликтологической компетентности педагогов общеобразовательных школ: автореф. дис.. д-ра пед. наук. Калининград, 2009. 336 с.


Review

For citations:


Stepanov S.A. Formation of the organizational competence in higher education: sociological analysis. Sociology and Law. 2017;(3):54-59. (In Russ.)

Views: 123


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)