Preview

Sociology and Law

Advanced search

Media technologies for forming a lifestyle and behavior

Abstract

At the present stage of the development of society - in the age of total informatization, public consciousness is largely predetermined by the influence of the mass media - the media. The ubiquitous spread of the media now has a huge impact on the formation of public consciousness, especially among a social group such as youth. At the present stage, the problem of “shifts” in the standards and values of young people has arisen, in particular, there is a distortion of their life goals, a desire for a mythical “success”, a consumer attitude toward education and self-development (studying only those disciplines, directions, specialties that are considered prestigious And highly paid). In many ways, this is due to the impact of those images that are imposed by the media.

About the Author

I. S. Efimov
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Политология: энциклопедический словарь. М.: Наука, 1993.

2. Амелин В. Социология политики. М.: Спектр-пресс, 2012.

3. Кара-Мурза С. Манипуляция сознанием. М.: Юристь. 2000.

4. Докторович А. Б. Социология взаимодействия и отношения как фактор развития социального потенциала // Труд и социальные отношения. 2008. № 9. С. 4-14.

5. Розина И. Н. Теория и практика компьютерно-опосредованной коммуникации в России: состояние и перспективы // Теория коммуникации и прикладная коммуникация: сб. науч. тр. Вып. 1. Ростов н/Д: ИУБиП, 2002. С. 185-192.

6. Макарова Л. С. Когортные исследования компьютерно-опосредованной коммуникации как направление социологического анализа // Вестник ВолГУ. Сер. 7: Философия. Социология и социальные технологии. 2014. № 1.


Review

For citations:


Efimov I.S. Media technologies for forming a lifestyle and behavior. Sociology and Law. 2017;(3):59-64. (In Russ.)

Views: 160


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)