Information And Computer Technologies As A Factor Of Media Socialization Of Young People
https://doi.org/10.35854/2219-6242-2020-1-21-26
Abstract
In the article, the author has established that in the new conditions of development of modern civilization, under the influence of information and communication technologies, the processes of media socialization of young people are significantly activated. The transformation of modern society leads not only to the globalization of information space, but also makes ICT the key factor of mediatorially young people are actively influencing the attitudes and minds of young people.
About the Authors
Ya. A. MargulyanRussian Federation
9 Klimov pereulok, St. Petersburg, Russian Federation, 190068
N. I. Danilova
Russian Federation
Chervonnaya Kazachestva St. 14, St. Petersburg, Russian Federation, 190008
References
1. Алексеева В. С. Маркетинговые исследования интернет-активности молодежи // Актуальные проблемы авиации и космонавтики. 2016. Т. 2. № 12. С. 311–313.
2. Брушлинская Н. Насилие на телеэкране и в жизни // Российская Федерация сегодня. 2002. № 6. С. 54.
3. Бычкова М. Н., Окушова Г. А. Интернет как среда реализации общественных инициатив российской молодежи // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. 2012. № 8–2. С. 46–48.
4. Вараксин А. В. Влияние социальных сетей на формирование ценностных ориентиров современной молодежи // Преподаватель XXI век. 2016. Т. 1. № 2. С. 205–212.
5. Вьюгина Д. М. Интернет в ежедневном медиапотреблении цифрового поколения России [Электронный ресурс] // Медиаскоп: электронный научный журнал. 2018. Вып. 3. URL: http://www.mediascope.ru/2475 (дата обращения: 04.01.2019).
6. Данилова Н. И. Информационное обеспечение рекламы и связей с общественностью: учеб. пособие. Saarbrucken: LAP Lambert Academic Publishing GmbH & Co, 2011. 346 с.
7. Мудрик А. В. Социализация человека: учеб. пособие. М.: Изд-во Московского психолого-социального ин-та; Воронеж: МОДЭК, 2011. 623 с.
8. Отчет о деятельности Фонда Развития Интернет за 2018 год [Электронный ресурс]. URL: http://www.fid.su/reports/fid-report-2018.pdf (дата обращения: 04.01.2019).
9. Розенберг Н. В., Логинов А. В. Институт средств массовой информации и коммуникации как фактор развития социальной мобильности современной молодежи // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2013. № 4 (28). С. 78–85.
10. Статистика Интернета 2019: трафик, сайты и блоги, домены, социальные медиа, он-лайн-реклама и электронная коммерция — свежие цифры и факты [Электронный ресурс]. URL: https://sdvv.ru/articles/elektronnaya-kommertsiya/statistika-interneta-2019-trafik-sayty-i-blogi-domeny-sotsialnye-media-onlayn-reklama-i-elektronnaya/ (дата обращения: 02.01.2019).
11. Bachmair B. Media Socialisation and the Culturally Dominant Mode of Representation — On the way From the Coherent Media to Semiotic Spaces, the Example of Popstarsю // Medien Pädagogik. 2006. P. 1–36. DOI: 10.21240/mpaed/00/2006.06.07.X
Review
For citations:
Margulyan Ya.A., Danilova N.I. Information And Computer Technologies As A Factor Of Media Socialization Of Young People. Sociology and Law. 2020;(1):21-26. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2020-1-21-26