Influence of Distance Learning Format on the Motivation of Undergraduate Students
https://doi.org/10.35854/2219-6242-2020-4-65-69
Abstract
The article examines the features of the influence of the distance learning format on the motivation of undergraduate students to study in higher education programs. The analysis of scientific discourse on the topic of student motivation is carried out. The studies of distance education have been analyzed. An empirical study aimed at identifying changes in the motivation of students and the characteristic features of these changes has been carried out. The negative influence of distance education on the motivation of students to study has been revealed. A forecast of the further development of distance education and its role in the development of the institution of higher education in general has been made.
About the Author
A. S. TerekhinRussian Federation
30/32, Emb. Kanala Griboyedova, St. Petersburg, 191023, Russia
(812) 310-19-04
References
1. Концепция информатизации сферы образования Российской Федерации. М.: ГНИИСИ, 1998. 322 с.
2. Девтерова З. Р. Информатизация образования как условие становления дистанционного обучения // Гуманизация образования. 2010. № 2. С. 36–42.
3. Савранская К. С., Красноплахтова Л. И. Технологии дистанционного образования // Вопросы науки и образования. 2018. № 3. С. 190–195.
4. Белюченко О. П., Ждамирова И. В., Котова Е. И. Дистанционное образование: «За» и «Против» // Academy. 2020. № 5. С. 44–48.
5. Валгуцкова Д. А. Перспективы дистанционного образования в России // Профессиональная ориентация. 2019. № 1. С. 83–85.
6. Преображенский А. П., Чопоров О. Н. Особенности мотивации студентов // Russian Journal of Education and Psychology. 2019. Т. 10. № 10. С. 109–113.
7. Щиголева Н. В. Социализация и адаптация студентов в культурно-образовательном пространстве высшей школы // Проблемы современного педагогического образования. 2018. № 7. С. 487–490.
8. Желнина Е. В., Папчихина М. А. Социальный портрет современного работающего студента: социологический анализ // Научный вектор Балкан. 2019. Т. 3. № 3. С. 59–66. DOI: 10.34671/SCH.SVB.2019.0303.0015
9. Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни. М.: Канон-Пресс-Ц, 2000. 304 с.
Review
For citations:
Terekhin A.S. Influence of Distance Learning Format on the Motivation of Undergraduate Students. Sociology and Law. 2020;(4):65-69. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2020-4-65-69