Preview

Sociology and Law

Advanced search

Comparative Analysis of Motor Activity of Non-Physical High School Students During the Period of Regular and Distance Learning

https://doi.org/10.35854/2219-6242-2021-1-47-52

Abstract

The article considers the motor activity of non-physical students in conventional and distance learning. The importance of the discipline “Physical Culture and Sport (Selective Discipline) is shown” in terms of the formation of physical culture of the individual, the ability to target the use of physical culture and sports in order to promote health. A comparative analysis of the weekly volume of motor activity of students, the duration of training sessions, shows the most popular types of independent physical education classes before the introduction of restrictive measures related to COVID-19 and during distance learning.

About the Authors

E. M. Chepakov
Российский государственный педагогический университет имени А. И. Герцена
Russian Federation

48, Moyka Emb., St. Petersburg, 191186



T. L. Trushina
Российский государственный педагогический университет имени А. И. Герцена
Russian Federation

18, Bolshaya Morskaya Str., St. Petersburg, 191186



V. P. Ovchinnikov
Российский государственный педагогический университет имени А. И. Герцена
Russian Federation

18, Bolshaya Morskaya Str., St. Petersburg, 191186



References

1. Давиденко Д. Н., Соколов В. Г., Степанов В. С., Чистяков В. А. Основы культуры здоровья студентов: учеб. пособие. Йошкар-Ола: Марийский государственный технический университет, 2009. 145 с.

2. Виленский М. Я., Горшков А. Г. Физическая культура: учебник. М.: КНОРУС, 2016. 214 с.

3. Горелов А. А., Лотоненко А. В., Румба О. Г. Двигательная активность и здоровье студенческой молодежи России // Культура физическая и здоровье. 2010. № 2 (27). С. 4–8.

4. Курова Н. В., Косарева О. В., Тихомиров Ю. И. Здоровьесберегающие технологии как фактор сохранения и укрепления здоровья студентов в вузе // Физическое развитие студентов в современном мире: материалы Междунар. науч.-практ. конф. СПб.: Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна, 2019. С. 89–91.

5. Сомов Н. И., Сомова Ф. Г. Основы методики самостоятельных занятий физической культурой и спортом: учеб. пособие. Екатеринбург: Уральский государственный технический университет, 1997. 102 с.

6. Кислицин Ю. Л., Кислицина Л. Ю., Пермяков И. А. Методические основы организации самостоятельных занятий физическими упражнениями // Физиологическое обоснование учебного процесса по физическому воспитанию учащейся молодежи (теоретические и методико-практические аспекты): учеб. пособие. М.: Изд-во Российского университета дружбы народов, 2006. С. 91–101.

7. Чепаков Е. М., Трушина Т. Л., Никулина Л. Б. Оптимизация двигательной активности студентов современного вуза // Спортивно-массовая работа и студенческий спорт: возможности и перспективы: материалы III науч.-практ. конф. с междунар. участием / под общ. ред. В. И. Храпова. СПб.: Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна, 2017. С. 216–223.


Review

For citations:


Chepakov E.M., Trushina T.L., Ovchinnikov V.P. Comparative Analysis of Motor Activity of Non-Physical High School Students During the Period of Regular and Distance Learning. Sociology and Law. 2021;(1):47-52. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2021-1-47-52

Views: 376


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)