Preview

Sociology and Law

Advanced search

Management of Communication Policy of the University

https://doi.org/10.35854/2219-6242-2021-2-30-45

Abstract

The article presents the theoretic and methodological foundations of the management of communication policy of the modern university. The article also presents the results of the study of the processes of management of internal and external communications of the university in modern market conditions. Based on the results of the study, a model of strategic communications management of the university with key target audiences is presented.

About the Authors

I. A. Yumasheva
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation

44А Lermontovskiy Ave., St. Petersburg 190103, Russia



G. D. Alemanova
Оренбургский государственный медицинский университет
Russian Federation

6 Sovetskaya Str., Orenburg 460000, Russia



E. V. Torgunakova
Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики
Russian Federation

44А Lermontovskiy Ave., St. Petersburg 190103, Russia



References

1. Бабосов Е. М., Трусь А. А. Особенности коммуникации в организационных моделях различных типов // Вестник Московского университета. Серия 18. Социология и по- литология. 2015. № 3. С. 95–114.

2. Кравец М. А. Оценка эффективности развития организационных коммуникаций // Современная экономика: проблемы и решения. 2015. № 9. С. 56–62.

3. Шершева М. Ю. Формы сетевого взаимодействия компаний. М.: Высшая школа экономики, 2016. 344 с.

4. Кравец М. А. Алгоритм и методология стратегической диагностики организационных коммуникаций // Современная экономика: проблемы и решения. 2015. № 4. С. 55–65.

5. Асташина О. В. Коммуникативные стратегии в организации // Вестник науки и образования Северо-Запада России. 2015. № 4. С. 151–156.

6. Доронина Е. Б. Повышение эффективности создания и функционирования сложных систем на основе анализа коммуникативных процессов // Science Time. 2016. № 4. С. 244–254.

7. Шапиро С. А. Организационные коммуникации в целях эффективной работы компании. М.: ГроссМедиа, 2017. 336 с.


Review

For citations:


Yumasheva I.A., Alemanova G.D., Torgunakova E.V. Management of Communication Policy of the University. Sociology and Law. 2021;(2):30-45. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2021-2-30-45

Views: 452


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)