Influence marketing as a social technology for the promotion of educational services
https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-3-306-317
Abstract
The promotion of the educational field is changing under the influence of current trends. At the current stage of development of Internet technologies and social networks for the consumer one of the aspects when choosing a product or service becomes the brand ideas on significant social issues. Customers expect the organization to support their own views and communicate in a language they understand, especially for the younger generation who are acutely responsive to events in the world and have a wide range of information options. The audience is attracted to organizations that prioritize environmental friendliness, responsible consumption, gender representation and education. A responsible approach to creating a social position for higher education institutions helps effectively emphasize individuality and stand out among competitors, and social engagement helps build stronger emotional ties between the educational institution and the recipients of educational services, as well as increase loyalty. That is why educational institutions need to promote their services and use modern technologies, for example, such as Influence Marketing.
About the Authors
I. A. IlyinaRussian Federation
Irina A. Ilyina - PhD in Philology, Associate Professor of the Public Relations Department
5F Professora Popova str., St. Petersburg 197022
B. S. Desyatov
Russian Federation
Bogdan S. Desyatov - postgraduate student
5F Professora Popova str., St. Petersburg 197022
I. K. Strulev
Russian Federation
Ivan K. Strulev - master student
5F Professora Popova str., St. Petersburg 197022
References
1. Морозова Н. А. Коммуникационная концепция маркетинга // Вестник Омского университета. Серия: Экономика. 2011. № 2. С. 140–144.
2. Гавра Д. П. Категория стратегической коммуникации: современное состояние и базовые характеристики // Век информации. 2015. № 3 (4). С. 229–233.
3. Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. М.: ЮНИТИ, 1998. 576 с.
4. Богданов С. В. Стратегические коммуникации: концептуальные подходы и модели для государственного управления // Государственное управление. Электронный вестник. 2017. № 61. С. 132–152.
5. Захарова В. А. Роль молодежи в преодолении экологических рисков и развитии экологической культуры // Гуманитарий Юга России. 2019. Т. 8. № 6. С. 201–210. DOI: 10.23683/2227-8656.2019.6.13
6. Лазуткина Е. В. Лидеры мнений в информационном пространстве блогосферы рунета // Вестник Новосибирского государственного университета. Серия: История, филология. 2016. Т. 15. № 6. С. 51–59.
7. Горохова П. А. К вопросу о типах, видах и разновидностях маркетинга в условиях цифровизации: классификация и сущность // Kant. 2021. № 1 (38). С. 14–17. DOI: 10.24923/2222-243X.2021-38.3
8. Raja Koti B., Raj Kumar G. V. S., Kumar K. N., Srinivas Y. Influence of social information networks and their propagation // Security in IoT Social Networks. Academic Press. 2021. P. 83–108. DOI: 10.1016/B978-0-12-821599-9.00004-2
9. Schaffer N. The Age of Influence: The Power of Influencers to Elevate Your Brand. New York: HarperCollins Leadership, 2020. 288 p.
10. Chen B.-L., Jiang W.-X., Chen Y.-X., Chen L. Wang. R.-J., Han Sh., Lin J.-H., Zhang Y.-Ch. Influence blocking maximization on networks: models, methods and applications // Physics Reports. Vol. 976. 2022. P. 1–54. DOI: 10.1016/j.physrep.2022.05.003
11. Качество образования в российских университетах: что мы поняли в пандемию: аналитический доклад / науч. ред. Е. А. Суханова, И. Д. Фрумин. Томск: Изд-во Томского государственного университета, 2021. 46 с.
12. Николаев В. К. Экспорт образования в вузах России в условиях новой реальности // Высшее образование в России. 2022. T. 31. 2. С. 149–166. DOI: 10.31992/0869-3617-2022-31-2-149-166
Review
For citations:
Ilyina I.A., Desyatov B.S., Strulev I.K. Influence marketing as a social technology for the promotion of educational services. Sociology and Law. 2022;14(3):306-317. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-3-306-317