Social Media Marketing as a factor of influence on the formation of the lifestyle of target audiences
https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-4-417-427
Abstract
The article is devoted to the study of theoretical and practical aspects of Social Media Marketing (SMM) as a method of promoting a product or service in social networks and the possibility of influencing the consciousness of society. Specific characteristics of Social Media Marketing are revealed, the results of sociological research on the stated topics are presented and analyzed. The indicators of SMM efficiency assessment are characterized.
About the Authors
I. A. YumashevaRussian Federation
Irina A. Yumasheva — PhD in Pedagogy, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Journalism and Media Communications
St. Petersburg
T. S. Afanasyeva
Russian Federation
Tatyana S. Afanasyeva — PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Economics and Management of Social and Economic Sciences
St. Petersburg
References
1. Кифяк А. В., Урда В. Д. Маркетинг в социальных медиа (SMM) как инструмент продвижения товаров и услуг // Мiжнародний науковий журнал iнтернаука. 2017. № 14 (36). С. 123–130.
2. Шталь Т. В., Дмитриев Г. Б. SMM как современные технологии маркетинга // Бизнес-информ. 2019. № 12. С. 446–452. DOI: 10.32983/2222-4459-2019-12-446-452
3. Чернухина Г. Н., Щелухина А. SMM как инструмент взаимодействия с клиентами в digital-среде // Вестник академии. 2021. № 1. С. 59–66.
4. Костин Г. А., Юмашева И. А. Концепция социального мркетинга в условиях трансформации современной экономики // Экономика и управление. 2020. Т. 26. № 1 (171). С. 55–61. DOI: 10.35854/1998-1627-2020-1-55-61
5. Юмашева И. А. Виртуальные научные коммуникации: специфика и содержание // Вестник гуманитарного факультета Санкт-Петербургского государственного университета телекоммуникаций имени профессора М. А. Бонч-Бруевича. 2019. № 11. С. 114–117.
6. Кингснорт С. Стратегия цифрового маркетинга. Интегрированный подход к онлайнмаркетингу. М.: Олимп-Бизнес, 2019. 416 с.
7. Левин Л. М. Особенности поведения в социальных сетях у молодежи: поисковое исследование (на примере социальной сети «ВКонтакте») // Человеческий капитал. 2020. № 1 (133). С. 85–91. DOI: 10.25629/HC.2020.01.09
Review
For citations:
Yumasheva I.A., Afanasyeva T.S. Social Media Marketing as a factor of influence on the formation of the lifestyle of target audiences. Sociology and Law. 2022;14(4):417-427. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-4-417-427