Preview

Sociology and Law

Advanced search

Social Media Marketing as a factor of influence on the formation of the lifestyle of target audiences

https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-4-417-427

Abstract

The article is devoted to the study of theoretical and practical aspects of Social Media Marketing (SMM) as a method of promoting a product or service in social networks and the possibility of influencing the consciousness of society. Specific characteristics of Social Media Marketing are revealed, the results of sociological research on the stated topics are presented and analyzed. The indicators of SMM efficiency assessment are characterized.

About the Authors

I. A. Yumasheva
North-West Institute of Management of the Russian Academy of National Economy and Public Administration
Russian Federation

Irina A. Yumasheva — PhD in Pedagogy, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Journalism and Media Communications

St. Petersburg



T. S. Afanasyeva
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation

Tatyana S. Afanasyeva — PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Economics and Management of Social and Economic Sciences

St. Petersburg



References

1. Кифяк А. В., Урда В. Д. Маркетинг в социальных медиа (SMM) как инструмент продвижения товаров и услуг // Мiжнародний науковий журнал iнтернаука. 2017. № 14 (36). С. 123–130.

2. Шталь Т. В., Дмитриев Г. Б. SMM как современные технологии маркетинга // Бизнес-информ. 2019. № 12. С. 446–452. DOI: 10.32983/2222-4459-2019-12-446-452

3. Чернухина Г. Н., Щелухина А. SMM как инструмент взаимодействия с клиентами в digital-среде // Вестник академии. 2021. № 1. С. 59–66.

4. Костин Г. А., Юмашева И. А. Концепция социального мркетинга в условиях трансформации современной экономики // Экономика и управление. 2020. Т. 26. № 1 (171). С. 55–61. DOI: 10.35854/1998-1627-2020-1-55-61

5. Юмашева И. А. Виртуальные научные коммуникации: специфика и содержание // Вестник гуманитарного факультета Санкт-Петербургского государственного университета телекоммуникаций имени профессора М. А. Бонч-Бруевича. 2019. № 11. С. 114–117.

6. Кингснорт С. Стратегия цифрового маркетинга. Интегрированный подход к онлайнмаркетингу. М.: Олимп-Бизнес, 2019. 416 с.

7. Левин Л. М. Особенности поведения в социальных сетях у молодежи: поисковое исследование (на примере социальной сети «ВКонтакте») // Человеческий капитал. 2020. № 1 (133). С. 85–91. DOI: 10.25629/HC.2020.01.09


Review

For citations:


Yumasheva I.A., Afanasyeva T.S. Social Media Marketing as a factor of influence on the formation of the lifestyle of target audiences. Sociology and Law. 2022;14(4):417-427. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2022-4-417-427

Views: 273


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)