Preview

Sociology and Law

Advanced search

The modernization of the education system and a new quality of professional-governmental competences of university graduates

Abstract

In article the principles of modernization of an education system are proved. The attention on key practicians of development of educational process in higher educational institutions is paid. Valuable orientations of students in education and in achievement of professional reference points are defined. Need of development is established not only it is general the professional, but also instrumental, interpersonal, behavioural, special competences caused by a work sphere of application. Contours of modernization process in control system of professional education are defined.

About the Author

V. K. Potemkin
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Македошин А. А., Молодькова Э. Б. Совершенствование системы интеграции в сфере профессиональных образовательных услуг. СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2013.

2. Государственные приоритеты и механизмы их реализации / под ред. В. И. Кушлина. М.: Изд-во РАГС при Президенте РФ, 1995.

3. Пруель Н. А. Образование как общественное благо: воспроизводство, распределение и потребление. СПб., 2007.

4. Косалимова О. А. Саморегуляция экономического поведения молодежи в сфере труда: автореф. дис.. канд. социол. наук. СПб., 2008.

5. Михайлов С. Г., Потемкин В. К. Мотивирование роста профессиональных компетенций работников предприятий: препр. науч. докл. СПб.: Лема, 2013.

6. Тер-Месробьян Т. Э. Позиционирование молодежи на рынке труда. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2003.

7. Чичерин Б. Наука и религия. М.: Типолитография Т-ва И. Н. Кушнеровь и Ко, 1901.

8. Потемкин В. К. Профессиональная деятельность. Человек. Личность. СПб.: Инфо-да, 2011.


Review

For citations:


Potemkin V.K. The modernization of the education system and a new quality of professional-governmental competences of university graduates. Sociology and Law. 2016;(4):22-29. (In Russ.)

Views: 114


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)