Preview

Sociology and Law

Advanced search

Sociological research of social responsibility as a management mechanism

Abstract

The article is devoted to the sociological research of the assessment business social responsibility impact on rising of the enterprise employees’ living standard. The questionnaire for research of internal social responsibility of business is determined. It is allowed to analyze the personnel’s demographic characteristics; the assessment of their life’s quality and social status, including income level and wages; working conditions; intangible factors that determine the working life collective’s quality; the analysis of professional expectations and labor potential of organization workers. Based on these characteristics analysis and relevant conclusions the recommendations were made.

About the Authors

K. M. Oganyan
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


K. K. Oganyan
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Баташева М. А. Качество трудовой жизни как показатель осуществления трудового потенциала // Молодой ученый. 2015. № 8. С. 471-474.

2. Бергер Д., Бергер Л. Энциклопедия систем мотивации и оплаты труда / пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. 761 с.

3. Бессонова И. С., Николаева И. В. Правовое регулирование корпоративной социальной ответственности: заграничный и российский опыт // Актуальные проблемы права: материалы III Междунар. науч. конф. (Москва, ноябрь 2014 г.). М.: Буки-Веди, 2014. С. 20-23.

4. Благов Е. Ю. Корпоративная социальная ответственность: эволюция концепции / Высш. шк. менеджмента СПбГУ. 2-е изд. СПб.: Высш. шк. менеджмента, 2011. 272 с.

5. Демидова Т. Л. Государственная поддержка малого бизнеса и предпринимательства как фактор защищенности на рынке труда // Экономика, право, организация и управление в социальной работе: сб. науч. тр. ежегод. городского науч.-практ. семинара / под ред. д-ра филос. наук, проф. К. М. Оганяна. СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2016. С. 46-47.

6. Иванова Т. Е. Эволюция концепций корпоративной ответственности - от социальной восприимчивости к общим ценностям // Фундаментальные исследования. 2015. № 6-2. С. 344-348.


Review

For citations:


Oganyan K.M., Oganyan K.K. Sociological research of social responsibility as a management mechanism. Sociology and Law. 2017;(2):29-37. (In Russ.)

Views: 175


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)