Preview

Sociology and Law

Advanced search

Past and present of linguistic professional education in England

Abstract

The article examines the origins of developing and forming linguistic professional education in England, shows the interrelation of developing linguistic science and education. The British methods of teaching and training programs and the condition of modern language education as a whole are analyzed by the author as well.

About the Author

A. A. Fedyukovsky
Санкт-Петербургский академический университет
Russian Federation


References

1. Гаврилова Ю. В. Основные аспекты теории системной лингвистики в Великобритании конца XX в. [Электронный ресурс] // Знание. Понимание. Умение. 2015. № 2. URL:http://journals.mosgu.ru/zpu/article/view/76 (дата обращения: 17.05.2016).

2. Искренко Э. В., Полтон Т. А. Проблемно ориентированное обучение: Особенности методики преподавания в Великобритании [Электронный ресурс] // Научные ведомости Белгородского государственного университета. Сер.: История. Политология. 2008. № 10. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/problemno-orientirovannoe-obuchenie-osobennostimetodiki-prepodavaniya-v-velikobritanii-na-primere-st-george-university-of-london-great (дата обращения: 17.05.2016).

3. Комиссаров В. Н. Теория перевода (лингвистические аспекты): учебник для институтов и факультетов иностранных языков. М.: Высшая школа, 1990. 253 с.

4. Федюковский А. А. Лингвистическое образование и глобализация: история и современность // Международный журнал экспериментального образования. 2016. № 6-1. С. 39-42.

5. Штокмар В. В. История Англии в Средние века. СПб.: Алетейя, 2005. 218 с.

6. Thompson G. Systemic-functional grammar. In: Key ideas in linguistics and the philosophy of language / ed. by S. C hapman and Ch. Routledge. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2009. 260 p.


Review

For citations:


Fedyukovsky A.A. Past and present of linguistic professional education in England. Sociology and Law. 2016;(2):6-14. (In Russ.)

Views: 91


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)