Preview

Sociology and Law

Advanced search

History and present of linguistic professional education in Germany

Abstract

The article examines the origins and development of higher education in Germany from the beginning of its formation to the present, the basic periods of German university education are retraced. The interaction of German linguistics and linguistic education practice in Germany is considered in the article as well.

About the Author

A. A. Fedyukovsky
Санкт-Петербургский академический университет
Russian Federation


References

1. Глайсснер О. Ю. Система высшего образования в Германии: великое множество путей // Alma Mater (Вестник высшей школы). 2008. № 10. С. 58-64.

2. Комиссаров В. Н. Лингвистика перевода. 4-е изд. М.: ЛИБРОКОМ, 2013. 165 с.

3. Неборский Е. В. Развитие системы высшего образования в Германии // Проблемы современного образования: научно-информационный журнал. 2014. № 5 [Электронный ресурс]. URL: http://www.pmedu.ru (дата обращения: 18.07.2016).

4. Савина А. К. Образование в Европейском Союзе // Проблемы современного образования. 2014. № 2. С. 53-64 [Электронный ресурс]. URL: http://www.pmedu.ru (дата обращения: 18.07.2016).

5. Сусов И. П. Введение в языкознание. М.: Восток-Запад, 2006. 382 с.

6. Федюковский А. А. Образовательная среда как педагогический феномен в лингвистическом образовании // Социология и право. 2015. № 4. С. 6-11.

7. Федюковский А. А. Статус лингвистики в научно-образовательном контексте: опыт сравнительно-исторического анализа // Роль образования в формировании экономической, социальной и правовой культуры: сборник научных трудов Международной научно-практической конференции. СПб.: Изд-во СПбУУиЭ, 2014. С. 436-438.

8. Хюфнер К. Реформирование высшего образования в объединенной Германии // Экономика образования. 2002. № 6. С. 67-71.


Review

For citations:


Fedyukovsky A.A. History and present of linguistic professional education in Germany. Sociology and Law. 2016;(3):31-39. (In Russ.)

Views: 89


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)