Preview

Sociology and Law

Advanced search

Features of social communication

Abstract

Article analyzes progress trends of modern society social communication. Information and communication activity nowadays transforms and transits into qualitatively new state. Development of technologies progress and social interaction change advance direction of media activity. Reviewing of social media features allows to understand the importance of development of this social interaction mode as a powerful tool of social administration in general and of public opinion regulation in particular. Author brings up the question of certain topics usage ethics applied to internet campaigns, which employ search advertising as a social communication activity element.

About the Author

I. A. Il’Ina
Санкт-Петербургский академический университет
Russian Federation


References

1. Bush V. As we may think // Atlantic Montly 176. 1945. No 7. Р. 101-108.

2. Nelson T. A file structure for the complex, the changing, and the indeterminate // AC M 20th National Conference: proceedings. Cleveland, Ohio, 1965. P. 84-100.

3. Эко У. Полный назад! «Горячие войны» и популизм в СМИ / пер. с итал. Е. Костюкович. М.: Эксмо, 2007. 592 с.

4. Кастельс М. Становление общества сетевых структур // Новая постиндустриальная волна на Западе. Антология / под ред. В. Л. Иноземцева. М., 1999. С. 494-505.

5. Кастельс М. Галактика Интернет: размышления об Интернете, бизнесе и обществе / пер. с англ. А. Матвеева под ред. В. Харитонова. Екатеринбург: У-Фактория (при участии Изд-ва Гуманитарного университета), 2004. 328 с.

6. Горошко Е. И., Полякова Т. Л. Политический твиттинг как новый жанр интернет-коммуникации // Вопросы психолингвистики. 2014. № 1. С. 92-104.

7. Баранов А. Н. Введение в прикладную лингвистику. М.: Едиториал УРСС, 2001. 360 с.

8. Купер И. Р. Гипертекст как способ коммуникации // Социологический журнал. 2000. № 1/2. С. 36-57 [Электронный ресурс]. URL: http://www.nir.ru/sj/sj/sj1-2-00kuper.html (дата обращения: 12.09.2016).

9. Foltz P. W. Comprehension, coherence, and strategies in hypertext and linear text, hypertext and cognition / eds. Jean-Françoiss Rouet [et al.]. Mahwah, N. J.: Lawrence Erlbaum Associates, 1996 [Электронный ресурс]. URL: http:// www-psych.nmsu.edu/~pfoltz/reprints/Ht-Cognition.html (дата обращения: 14.09.2016).

10. Дедова О. В. О гипертекстах: «книжных» и электронных // Вестник МГУ. Сер. 9: Филология. 2003. № 3. С. 106-120.

11. Петрович Г. Атлас, составленный небом: роман. / предисл. М. Павича; пер. с серб. Л. Савельевой. СПб.: Амфора, 2000. 82 с.

12. Гладченко А. 5 рутинных операций, которые повысят эффективность контекстной рекламы [Электронный ресурс]. URL: http://myemarketing.ru (дата обращения: 26.08.2016).

13. Горный Е. Онтология виртуальной личности // Бытие и язык: сборник статей по материалам Международной конференции. Новосибирск: Новосибирский институт экономики, психологии и права (Новосибирский классический институт); Новосибирское книжное издательство, 2004 [Электронный ресурс]. URL: www.netslova.ru/gorny/selected/ovl.html (дата обращения: 14.09.2016).


Review

For citations:


Il’Ina I.A. Features of social communication. Sociology and Law. 2016;(3):45-54. (In Russ.)

Views: 656


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)