Preview

Sociology and Law

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

Webcam industry in the lives of young people: A sociological analysis

https://doi.org/10.35854/2219-6242-2024-4-501-508

Abstract

The article explores the factors driving young people to participate in the webcam industry. A purposive sample of informants with at least two years of experience in webcam modeling revealed that economic needs, a desire to follow fashion trends, a consumptiondriven lifestyle, pursuit of expensive goods, lack of familial affection, and a high tendency for frequent premarital sexual relationships are among the primary reasons for engagement in this activity.

About the Author

I. V. Angarskaya
Institute of Sociology — Branch of the Federal Center of Theoretical and Applied Sociology of the Russian Academy of Sciences
Russian Federation

Irina V. Angarskaya, researcher of the Sector of Sociology of Deviant Behavior

24/35 Krzhizhanovskogo st., bldg. 5, Moscow 117218



References

1. Позднякова М. Е. Рискованное сексуальное поведение как фактор распространения ВИЧ-инфекции в России. Часть 1 // Социологическая наука и социальная практика. 2018. Т. 6. № 3. С. 99–113. DOI: 10.19181/snsp.2018.6.3.6005

2. Брюно В. В. Рискованное сексуальное поведение современных подростков в России. Часть II // Социологическая наука и социальная практика. 2019. Т. 7. № 1. С. 113–126. DOI: 10.19181/snsp.2019.7.1.6273

3. Ruberg B. How camming made streaming: Retelling the history of live streaming through webcam modeling // J. Brewer, B. Ruberg, A. L. L. Cullen, C. J. Persaud, eds. Real life in real time: Live streaming culture. Cambridge, MA: The MIT Press, 2023. P. 27–40. DOI: 10.7551/mitpress/14526.003.0005

4. Stegeman H. M., Velthuis O., Jokubauskaite E., Powell T. Hypercategorization and hypersexualization: How webcams organize performers and performances // Sexualities. 2023. DOI: 10.1177/13634607231170174

5. Аdult entertainment market. Report code A74829 // Allied Market Research. URL: https://www.alliedmarketresearch.com/press-release/adult-entertainment-market.html (дата обращения: 20.08.2024).

6. Токарева Т. А. Вебкам-индустрия и ее влияние на социальные нормы // Молодой ученый. 2024. № 32. С. 110–113.

7. Маркс К. Экономическо-философские рукописи 1844 г. М.: Прогресс, 1981. 216 с.

8. Фромм Э. Иметь или быть? Психоанализ и религия. Искусство любить: исследование природы любви / пер. с англ. Н. Петренко, О. Иванчук. Киев: Ника-Центр, 1998. 392 с.

9. Соловьев В. С. Криминологические риски цифросексуализма // Вестник Российской правовой академии. 2020. № 3. С. 47–56. DOI: 10.33874/2072-9936-2020-0-3-47-5

10. Куфлева В. Н., Литовченко А. И. Вебкам-индустрия — новая угроза общественной нравственности // Общество: политика, экономика, право. 2022. № 7. С. 75–81. DOI: 10.24158/pep.2022.7.12

11. Cunningham S., Sanders T., Scoular J. et al. Behind the screen: Commercial sex, digital spaces and working online // Technology in Society. 2018. Vol. 53. P. 47–54. DOI: 10.1016/j.techsoc.2017.11.004

12. Dominguez-Whitehead Y., Whitehead K. A., Bowman B. Confessing sex in online student communities // Discourse, Context & Media. 2017. Vol. 20. P. 20–32. DOI: 10.1016/j.dcm.2017.05.002


Review

For citations:


Angarskaya I.V. Webcam industry in the lives of young people: A sociological analysis. Sociology and Law. 2024;16(4):501-508. (In Russ.) https://doi.org/10.35854/2219-6242-2024-4-501-508

Views: 336


ISSN 2219-6242 (Print)