Preview

Sociology and Law

Advanced search

The problem of providing the feedback in PR-communications

Abstract

This article reviews the problem of providing one of the main components of the communicative process։ the construction of effective feedback. This article considers the essence of PR communication models, history of implementation and development of the concept “feedback” in the context of different models. The article discusses definitions of the concept “feedback”, presents functions and types of feedback, as well as classifies prevalent communication barriers and conditions for providing feedback. This article also considers main principles and conditions building organizational communications. Their role in providing effective organizational feedback with audiences is analyzed as well.

About the Authors

A. K. Saakyan
Государственный педагогический университет Армении
Armenia


N. A. Melkonyan
Ереванский государственный университет
Armenia


References

1. Блэк С. Паблик рилейшнз. Что это такое? М.: Агентство печати «Новости». 1990. 240 с.

2. Блюм М. А., Молоткова Н. В. PR-технологии в коммерческой деятельности: учеб. пособие. Тамбов: Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2004, 104 с.

3. Васильева О. А. Эффективная обратная связь - ключевой фактор успешности коммуникационного процесса // Международный научно-исследовательский журнал. 2012. № 6-2. С. 87-89.

4. Грачев М. Н. К вопросу об определении понятий «политическая коммуникация» и «политическая информация» // Вестник Российского университета дружбы народов. Сер.: Политология. 2003. № 4. С. 34-42.

5. Зайцев А. В. Принцип обратной связи и институционализация диалога государства и гражданского общества // Социодинамика. 2012. № 2. С. 1-21.

6. Иванов В. Н. Социальные технологии в современном мире / М.: Славянский диалог, 1996. 335 с.

7. Катлипп С. М., Сентер А. Х., Брум Г. М. Паблик рилейшнз. Теория и практика / пер. с англ. М.; СПб.; Киев: Изд. дом «Вильямс», 2000. 624 с.

8. Науменко Т. В. Социология массовых коммуникаций в структуре социологического знания // Социологические исследования. 2003. № 10. С. 39-46.

9. Рассел Т. Навыки эффективной обратной связи / 2-е изд. СПб.: Питер, 2002. 176 с.

10. Панфилова А. П. Теория и практика общения: учеб. пособие / М.: Академия, 2007. 288 с.

11. DeFleur M. Theories of Mass Communication. N. Y.: D. McKay, 1966. XVIII. 171 p.

12. Lasswell H. D. The Structure and Function of Communication in Society / Lyman Bryson (1948) (ed. ). The Communication of Ideas. N. Y.: Harper and Brothers, 1948. 296 p.

13. Schramm W. How Communication Works. Process and Effects of Mass Communication. Urbana: University of Illinois Press, 1954. 586 p.


Review

For citations:


Saakyan A.K., Melkonyan N.A. The problem of providing the feedback in PR-communications. Sociology and Law. 2017;(3):13-17. (In Russ.)

Views: 167


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2219-6242 (Print)